کلاس کامپیوتر دبستان: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر و با پیشرفت علم نیاز کودکان ما به فراگیری کامپیوتر از همان دوران کودکی در ان ها پدید می آید. ما بسیاری از کارهای خود را بر این اساس انجام می دهیم. دبستان غیردولتی ماندگاران در کرج نیز یکی از پیشروترین مدرسه ها در حوزه برگزاری کلاس های آموزش کامپیوتر است.
کلاس کامپیوتر دبستان | بهترین دبستان کرج | ماندگاران
مدرسه تمام هوشمند: این نکته را هم نباید فراموش کرد که سنین کودکی بهترین زمان ممکن برای یادگیری کامپیوتر محسوب می شود چون ناخودآگاه انسان میل به یادگیری را در وی بارور می کند و این میل در این سن است که خود را نشان می دهد.
محصلی که در دبستان ماندگاران درس می خوانند با توجه به گروه سنی ای که دارند حضور در کلاس های کامپیوتر را تجربه می کنند و در کلاس ششم دوره kids-e را با موفقیت به اتمام می رسانند. بهترین دبستان کرج
برای آشنایی با بهترین مدرسه کرج کلیک کنید.
فراگیری کامپیوتر از پیش دبستانی تا ششم دبستان
دانش آموزان در مقطع تحصیلی پیش دبستانی می توانند محیط paint در سیستم عامل ویندوز را با همه جزییاتی که وجود دارد یاد بگیرند. آن ها در کلاس اول تایپ کردن در برنامه word pad را فرا می گیرند و استفاده از علایم نگارشی در این محیط را با جزییات یاد خواهند گرفت.
کلاس دوم و سوم دبستان
دانش آموزان کلاس دوم و سوم دبستان ماندگاران کرج در این مقطع قادر خواهند بود تا قالب برنامه word را یاد بگیرند و به تولید محتوایی که قصد بارگذاری اش را دارند مبادرت ورزند.
کلاس چهارم در دبستان ماندگاران
محصلین در کلاس چهارم ابتدایی به آموزش قالب ویندوز و همچنین اینترنت گرایش نشان می دهند و در این مقطع می توانند اطلاعات مورد احتیاج را از این محیط بردارند. ان ها در ادامه نیز قادر خواهند بود تا مطالب گردآوری شده را در نرم افزارهای تولید محتوا بارگذاری کنند. دانش آموزان در مدرسه ماندگاران آموزش می بینند که ایمیل خود را بسازند.
مقاطع پنجم و ششم ابتدایی
دانش اموزان هر قدر که پیش می روند مهارت های جدی تری یاد می گیرند. آن ها
در مقاطع پنجم و ششم دبستان کار با پاور پوینت را آغاز می کنند و قادر خواهند بود تا
محتوای آموزشی مناسب خویش را در این محیط تولید کنند. آن ها همچنین خواهند توانست در مقطع ششم محیط اکسل را به شکلی کامل یاد بگیرند.
محاسن و تاثیر کلاس کامپیوتر برای دانش آموزان ابتدایی
کار با کامپیوتر فرزندان ما را مسئولیت پذیرتر بار خواهد آورد؛ به این شکل که
به ان ها این امکان را می دهد که تکالیف خود را در هر مکان دیگری به غیر
از مدرسه و در هر زمان ممکن برای معلمان خود ارسال کنند. در اینخصوص هیچ گونه
محدودیتی وجود نخواهد داشت و این مسئله بسیار به هر دو یعنی هم محصل و هم معلم کمک خواهد کرد.
مدرسه ماندگاران کرج نیز در این حوزه سرآمد محسوب می شود. استفاده از تکنولوژی های نو
در تحقیقات می تواند کار را به سمت آسان تر شدن پیش ببرد. در دوران گذشته دانش آموزان
اصول اولیه تحقیق را با عزیمت به کتابخانه پشت سر می گذاشتند ولی امروزه دیگر اینطور نیست.
در حال حاضر دانش آموز به سهولت می تواند این امر را محقق کند. وی قادر است تا
با دانلود کتاب ها به صورت پی دی اف دسترسی بی نظیری به منابع داشته باشد و بتواند کار خود را جلو ببرد.
بهترین مدرسه کرج
توسعه اینترنت به همراهی کاربرد آن در مدارس دست دانش اموز را در حوزه های گوناگون باز کرده
و به این مسئله تنوع بخشیده است. دانش آموزان به واسطه استفاده از کامپیوتر بدون اینکه بخواهند
به کتابخانه بروند تنها با صرف چند دقیقه گشت و گذار در اینترنت می توانند به راحتی منابع مورد نیاز
را پیدا کنند. در واقع اینترنت به مثابه کتابخانه ای مجازی در دست دانش اموزان عمل می کند و
می تواند اطلاعات بی شماری را به کلاس درس عرضه کند. البته ما نباید از خطرات استفاده از این امکان چشم پوشی کنیم
انتقال سریع دانش
باید پذیرفت که اختراعات سبب می شود تا سرعت زندگی در عصر مدرن افزایش پیدا کند. این
مسئله موجب شده تا حجم بسیار زیادی از دانش در کسری از ثانیه به دیگری منتقل شود. به
همین خاطر نحوه ارائه مطالب در این دنیا بسیار مهم و حیاتی است. هر محصلی که وارد مدرسه
ماندگاران می شود باید مهارت کار با رایانه را فرا بگیرد تا بتواند بدین واسطه با دیگر دانش آموزان
رابطه مستقیم و مستمری برقرار کند. پس کاربرد این دستگاه در مدارسی نظیر ماندگاران به مثابه
یک دوره آموزشی پیش از حضور در مقاطع بالاتر و همچنین دانشگاه به حساب می آید.
معایب کار با کامپیوتر در دبستان
ما پیش تر در باب محاسن حضور در کلاس های هوشمند به شما توضیحاتی را ارائه دادیم. حال
می خواهیم به شما این مطلب را عنوان کنیم که کار با کامپیوتردر مدرسه می تواند چه معایب و نتایج بدی را نیز در پی داشته باشد.
ارتباط معلم و دانش اموز دچار نوسان می شود
وقتی که محصل در کنار معلم خود حضور دارد و از این حضور احساس راحتی میکند کارایی اش نیز
مشخص می شود. راه های ارتباطی بین معلم و دانش آموز باید همیشه در دسترس قرار بگیرد.
دانش آموزان اگر بدانند که معلم با آن ها در ارتباط است انگیزه مضاعف پیدا می کنند تا در
درس های خود موفق شوند ولی وجود کامپیوتر در کلاس های هوشمند به این مهم آسیبی جدی وارد کرده است
کارایی نرم افزار معکوس است
کلاس کامپیوتر دبستان: هدف و همچنین ارزش کلاس های هوشمند در این است که نوآوری و ابداع باید به واسطه
تکنولوژی به معلم و دانش اموز کمک کند، نه اینکه به این مسئله خدشه وارد کند. بعضی از نرم افزارها چنین اند و باعث می شوند فرایند یادگیری
دچار اختلال گردد.
کامپیوتر کار گروهی را ضعیف می کند
کلاس کامپیوتر دبستان: در ظاهر استفاده از کامپیوتر می تواند به کار گروهی رونق ببخشد ولی همیشه آنطور که ما
دوست داریم روند کار پیش نمی رود و این مسئله می تواند نتیجه عکس داشته باشد
دانش اموزان با استفاده از این امکان ممکن است حواسشان پرت چیزهای دیگر شود.
به همین خاطر فاکتورها باید بر اساس تکالیفی که انجام می دهند خود را به
روز رسانی کنند تا امر تحصیل به راحتی به پیش رود.
برگزاری کلاس های هنری در ماندگاران
باید این را دانست که درس هنر در مقطع ابتدایی با مقوله ارتباط با طبیعت آغاز
می شود و پیش می رود. بعد از ان دانش اموز در مدرسه غیرانتفاعی و نمونه ماندگاران
به گرایش های دیگری نظیر نقاشی، کاردستی، تربیت شنوایی و قصه سرایی گرایش می یابد.
محصل در مدرسه ماندگاران در کنار گرایش هایی که گفتیم به فراگیری میراث فرهنگی نیز ترغیب
می شود. ارتباط گیری با طبیعتی که پیرامون ما شکل گرفته و همینطور جلوه های زیبای طبیعت
می تواند ذهن انسان را به فکر در مورد خلقت وادار کند. دانش آموز در این مقطع قادر خواهد بود
که به یگانگی خداوند که بر اثر درک پدیده های زیبا به وجود می آید پی ببرد.
فرایند درس هنر در مقطع دبستان
نباید این نکته را از نظر دور داشت که تربیت ذوق هنری در این مقطع است که فرصت بروز پیدا
می کند و دانش آموز باید در این دوره تکلیف خود را مشخص کند. دانش اموز باید قادر باشد تا
در فضایی آزادانه به انجام فعالیت های هنری بپردازد. حواسش تقویت گردد و ظرفیت های نهفته
هوشش رشد بیابد.اگر این امکان به درستی در محیط مدرسه بروز پیدا کند تربیت هنری نیز پس
از آن هویدا می شود. می توان اذعان کرد که تمام کودکان انجام کارهای هنری را دوست دارند
چون عموما به وقت انجام دادن امور عملی، طراحی و ساختن را تجربه می کنند. به این شکل
زمینه مناسب برای حضور در فضایی خلاق مهیا می شود و آن ها خواهند توانست احساسات خویش را در مسیر درستی حرکت دهند.
موضوعات کلی در تربیت هنری
1.زیبایی شناسی 2. ارتباط گیری با طبیعت 3.آشنایی با تاریخ هنر 4.تولید محصولات هنری مثل مجسمه و سفال 5. نقد هنری
آموزش سفالگری در مقطع پیش دبستان مدرسه ماندگاران
باید این مسئله را گوشزد کنیم که آموزش سفالگری به دانش اموزان مقطع ابتدایی و پیش
دبستانی از تکنیک های خاصی برخوردار است و نمی توان کودک را به حال خود گذاشت
و انتظار داشت که وی به تنهایی بتواند یک اثر هنری خوب و همچنین خلاقانه از خود عرضه کند.
مثل هر کلاس دیگری سفالگری هم باید از اول به کودک با رعایت موازین خاصی خود تفهیم شود.
در یک شمای کلی دانش اموزی که نسبت به این مسئله آشنایی ندارد طبیعتا هیچ تصوری هم نمی
تواند از ساخت اشیایی که به گل سر و کار دارد داشته باشد. معلم سفالگری باید قادر باشد که ارتباط
گل رس و ادراک دانش آموز را به هم پیوند بزند تا وی بتواند به درک درستی نسبت به این مقوله پیدا کند.
خلاقیت اولین هدف آموزش سفالگری است
دانش اموز در این راه ذهن خویش را با جسمی که می خواهد بسازد پرورش می دهد و بعد از آن
تصوراتش را عرضه می کند. مثال این مورد را می توان در فراگیری هنر نقاشی در بین دانش آموزان
مدرسه ماندگاران مشاهده کرد. دانش اموزانی که از قوه تخیل و تجسم قوی تری برخوردار هستند
می توانند نقاشی های بهتری نقاشی های بهتری بکشند. در کلاس سفالگری نیز این امر بسیار اهمیت
دارد و همانند نقاشی است. معلم در کلاس سفالگری باید بتواند ذهن محصل را به سمتی پیش ببرد
که با خود خلاقیت به همراه داشته باشد و دانش اموز هم قادر باشد تا بین خمیر بازی و کار با سفال فرق بگذارد.
تاثیر گل سفالگری بر روی آموزش دانش آموز
تحقیقات به ما نشان می دهد که دانش آموزان در شهرهای بزرگ که آپارتمان نشینی در ان ها بسیار
نقش دارد نمی تواند به خوبی تحرک داشته باشد و به شکلی آزادانه شیطنت کند. از طرفی کنترل بیش
از حد کودک نیز آسیب های زیادی را بر روحیه او وارد می کند . گل به عنوان یکی از اجزای طبیعت
پیرامون ما در آپارتمان های امروزی نقش ندارد. به همین خاطر مدرسه ماندگاران جایی است که
شرایط را برای فرزندان شما مهیا می کند تا آزادانه بتوانند به فعالیت های هنری خود ادامه دهند. مخصوصا هنر سفالگری را.
اهمیت کلاس نقاشی در ماندگاران
کودکان شما اگر تا به حال نقاشی نکرده اند شاید این مسئله برایشان دشوار به نظر برسد.
چون این امکان وجود دارد که فکر کنید باید حتما تکنیک های خاصی به آن ها آموزش داده شود.
بهترین دبستان کرج
ما در مدرسه ماندگاران با شما هستیم که ذوق نقاشی در فرزندان شما را به منصه ظهور برسانیم پس با ما همراه باشید.
بچه ها روی چه چیزهایی نقاشی کنند
اشیای گوناگونی وجود دارد که دانش آموزان به واسطه آن می توانند نقاشی را به درستی آموزش ببینند.
و هیچ احتیاجی هم به این نیست که این اتفاق روی بوم بیافتد. چیزهای گوناگونی
وجود دارد که دانش اموزان می توانند روی آن نقاشی بکشند. همچون مقوا، کاغذ آبرنگ، کاغذهای بازیافتی و …
رنگ هایی که برای حضور در کلاس های نقاشی ماندگاران باید خرید
رنگ های گوناگونی هستند که می شود از ان ها بهره برد تا دانش اموزان بتوانند به
واسطه ان ها در کلاس های نقاشی بهترین دبستان کرج شرکت کنند. اما باید این نکته
را توجه داشت که حتما از رنگ های غیرسمی و ایمن برای انجام این کار استفاده کنیم و بی گدار به آب نزنیم.
وقتی که می خواهیم نقاشی کنیم باید به سطحی که قصد رنگ آمیزی روی ان را داریم
بی اندیشیم. رنگ های مختص دانش اموزان ابتدایی از این جمله هستند: آبرنگ، تمپرا،
رنگ های انگشتی و کیک های آبرنگ که در حالت خشک هستند. بعضی از این رنگ ها
قابلیت شست و شو را دارند و بعضی نیز از شفافیت خوبی بهره مند هستند. در نهایت
بعضی هم بهتر از بقیه قابلیتنگهداری را دارند. پس اول باید سطح مدنظر خود را مشخص
کنیم تا بتوانیم در باب رنگ ها تصمیم خوبی بگیریم. اگر دانش اموز در مدرسه ماندگاران
روی نقاشی هایی کار و تاکید می کند که نمی خواهد رنگ خالص به آن اضافه گردد و همچنین
لکی هم وجود نداشته باشد باید از کاغذ روزنامه، و ایضا روکش موجود در میزهای پلاستیکی یا همینطور کاغذی بهره ببرد.