بهترین دبستان کرج

دبستان دخترانه مخصوص مادران شاغل | بهترین دبستان گلشهر | ماندگاران

دبستان دخترانه | مدرسه مهرویلا کرج | ماندگاران

دبستان دخترانه مخصوص مادران شاغل: والدین عزیز، زمان  ثبت نام  دبستان دخترانه در کرج فرا رسیده است.  دوره ثبت نام در آستانه شروع است و همه مادران و پدران با این سوال سرنوشت ساز مواجه خواهند شد: چگونه دبستان دخترانه در کرج  برای فرزندم انتخاب کنم؟

دبستان دخترانه مخصوص مادران شاغل | بهترین دبستان گلشهر | ماندگاران

اغلب از من می پرسند که چه پارامترها، ترفندها، سوالاتی که باید فرموله شوند، به چه چیزی نگاه کنیم تا بفهمیم چگونه مناسب ترین دبستان را برای فرزند خود ارزیابی و انتخاب کنیم. اینها توصیه های ما از  والدینی است که این دو ه را پشت سرگذاشته اند، از دید معلمانی است که سالیان سال در این امر تجربه و آگاهی دارند.

به احساسات خود گوش دهید

شما وارد دبستان  دخترانه کرج شده اید، چه احساسی دارید؟ آیا احساس استقبال می کنید یا احساس ناراحتی می کنید؟ در مقابل محیط و افرادی که با شما صحبت می کنند چه احساساتی دارید؟ احساساتی که ما تجربه می کنیم مبنایی هستند که از آن شروع می کنیم. اگر با اعتماد به ساختار و افرادی که ملاقات کردید جلسه را ترک کردید، در نیمه راه هستید. به یاد داشته باشید که اگر شما والدین  احساس امنیت و رضایت نداشته باشید، این احساسات را به فرزندان خود منتقل خواهید کرد و درج و ادغام در محیط جدید را دشوار می کند.

بهترین دبستان غیرانتفاعی کرج

والدین  باید در مورد دبستان با بچه ها صحبت کنند

مدرسه توسط والدین همراه با مربیان / معلمان آنها تجربه می شود، این بدان معنی است که شما نیازی به عکس های مربیان و نقاشی های زیبا ندارید، همه بیلبوردهای بی نقص، نوشته و رنگی که روی دیوار آویزان شده اند. روی دیوارها باید آثار کودکان، عکس کودکانه باشد. این مدرسه از نظر زیبایی شناختی زیبا نیست، مدرسه ای است که زندگی می کند. مراقب باشید، ظاهر اغلب فریبنده است. هنگام بازدید از مدرسه، رفتار مربیان و هماهنگ کننده را مشاهده کنید: آیا آنها لبخند می زنند؟ آیا آنها فقط در مورد بزرگی حیاط بازی  و دوره انگلیسی یا کارگاه موسیقی صحبت می کنند یا روی کودکان، اهمیت روابط، استقلال، رابطه با خانواده تمرکز می کنند؟ این عناصر همچنین به ویژه برای درک چگونگی تجربه آنها از مدرسه و کارشان بسیار مهم است.

دبستان دخترانه مخصوص مادران شاغل | بهترین دبستان گلشهر | ماندگاران

به دنبال تجربیات دیگران باشید و  به سخنان والدین دیگر گوش دهید

گروه ما هم برای این است! مشاوره، تجربیات، نظرات دیگران را برای انتخاب دبستان دخترانه کرج بخواهید و بر انگیزه های مثبت و منفی تمرکز کنید. گفتن “من احساس خوبی دارم… احساس خوبی ندارم…” کافی نیست، بلکه سوال این است که “چرا؟”، چرا این یا آن را فکر می کنید؟”. صحبت کردن با والدین دیگر بسیار مفید است، اما هرگز فراموش نکنید که هر کودکی با دیگری متفاوت است و نیازهای فرزند شما ممکن است با نیازهای کودکان دیگر متفاوت باشد. صحبت کنید، بحث کنید، اما پس از آن شما هستید که می‌توانید بدون اینکه زیاد تحت تأثیر قرار بگیرید، منطقی ارزیابی کنید.

 ساختار بخش ها/کلاس ها چگونه هستند؟

مرتب هستند یا نه؟ کلاس هایی که خیلی کوچک هستند خفه کننده می شوند و دچار هرج و مرج می شوند،

کلاس هایی که خیلی پراکنده هستند، اغلب پر سر و صدا هستند و توجه و تمرکز  ازبین می رود؟  حیاط بازی و است تحت آن چگونه است ؟ در دبستان های دولتی و غیر انتفاعی بخش های برای بازی و استراحت وجود دارد . البته فضای بازی در دبستان های غیر انتفاعی متنوع تر و هیجان انگیز تر است. ولی فراموش نکنید فرزند شما فرصت کمی برای بازی دارد و قرار است بیشتر تحصیل کند.

بهترین دبستان دخترانه کرج

فضای بازی مدارس غیر انتفاعی  به کودکان اجازه می‌دهند تا بازی‌هایی را که بیشتر دوست دارند  دسته‌بندی کرده و انتخاب کنند، و در عین حال توجه خود را به بازی انتخابی حفظ می‌کنند. بازی‌ها و جعبه‌هایی که در بالای فضا  در صورت درخواست ارائه می‌شوند، به استقلال و انتخاب کمک نمی‌کنند و همیشه به کمک بزرگسالان نیاز دارند.

بهترین مدرسه کرج

چیدمان میز

که از یکدیگر جدا شده اند، رابطه ای بین کودکان ایجاد نمی کنند، میزهایی که به صورت نیم دایره یا جزیره چیده شده اند

به آنها اجازه می دهد به یکدیگر نگاه کنند، ارتباط برقرار کنند، گروهی کار کنند،

همکاری کنند و از روش تدریس فعال تر و یکپارچه تر استفاده کنند.

آیا فضای کلاس  روشن هستند؟

ضاهای خیلی تاریک با نور طبیعی کم کودکان را کم تحرک می کند، فضاهای روشن تر جذاب تر هستند

و به کودکان اجازه توجه و فعال سازی بیشتری می دهند.

آیا فضاهای بیرونی وجود دارد؟

حداقل یک حیاط که در هر فصلی قابل استفاده باشد، در انتخاب دبستان دخترانه کرج بسیار مهم است.

این بدان معنی است که کودکان می توانند بیرون بروند و در فضای باز باشند،

حرکت کنند و با دوستان شأن انرژی خود را تخلیه کنند و برای ساعات کلاسی و درس  آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *