بهترین دبستان کرج

بهترین دبستان مهرویلا | کیف در مدرسه | مدرسه ماندگاران

دبستان دخترانه کرج | مجهزترین مدرسه کرج | ماندگاران

بهترین دبستان مهرویلا: نزدیک ترین یا بهترین در پیش دبستانی و دبستان را درکرج برای فرزند خود انتخاب کنیم؟ این مهمترین سوالی است که والدین در حین انتخاب پیش دبستانی و دبستان برای فرزند خود با آن مواجه اند.

بهترین دبستان مهرویلا | کیف در مدرسه | مدرسه ماندگاران

برگزاری با والدین در طول جلسات  و شیوه  آموزشی متغیرهایی هستند که حتی بیشتر از ترازهای مدرسه قابل ارزیابی هستند. بسباری از افراد مجرب و با دانش عقیده ای متفاوت از ما در انتخاب پیش دبستانی و دبستان در کرج را دارند ، آنها معتقدند «پیش دبستانی و دبستان اگر نزدیک خانه باشد، خیلی بهتر است»

ارزیابی یک مدرسه صرفاً بر اساس نتایج تحصیلی سایر دانش اموزان  آن معنا ندارد.  مطمئناً نتایج خوب سایر دانش آموزان نمی تواند تنها ملاک انتخاب پیش دبستانی و دبستان در کرج باشد.البته منظور از این صحبت  بی‌اعتمادی والدین نسبت به آزمون‌های استاندارد نیست.

بهترین دبستان دخترانه کرج

نتایج خوب دانش آموزان نشان‌دهنده پرسنل و معلمان کوشا و با تجربه است و یک گروه رقابتی سالم در میان دانش آموزان وجود دارد ، اما توانایی های فرزندان خود و فرصت رسیدگی به تحصیل آنها را نباید نادیده بگیرید.

دبستان غیر انتفاعی کرج

البته آزمون های استاندارد مدارس یا در سطح کشوری کم اهمیت نیستند، بلکه تنها یکی از شاخص های کیفیت یک مدرسه هستند. این تنها یکی ازملاکی است که به والدین کمک می‌کند بهترین پیش دبستانی و دبستان  را در کرج برای فرزندان خود انتخاب کنند.

بهترین دبستان مهرویلا | کیف در مدرسه | مدرسه ماندگاران

آزمون‌ سنجش

مهارت‌های کودکان در دو درس اساسی مانند ریاضیات و فارسی استفاده می‌شوند، اما مطمئناً به خودی خود برای ارزیابی فعالیت‌های آموزشی پیچیده هر مؤسسه‌ای که در آن موارد بسیاری دیگر نیز آموزش داده می‌شود، کافی نیست.

واقعیت این است که والدین امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می کنندنیاز به تأمین امنیت فرزندانشان از انتخاب پیش دبستانی و دبستان  مناسب در کرج . اما نکته اینجاست: آیا مطمئن هستیم که بهترین مدرسه با یک امتیاز بزرگ برای بچه های ما نیز بهترین است؟

چه بسیار نوجوانانی که مخصوصاً در دوران گذر از راهنمایی به دبیرستان، فقط برای اغماض از جاه طلبی های والدین خود، راه اشتباه را در پیش می گیرند! پروفسور آژلو، به عنوان استاد تمام روانشناسی رشد و تربیت، سعی می کند خود را به جای پدر و مادری قرار دهد که با انتخاب پیش‌دبستانی و دبستان در کرج دست و پنجه نرم می کند. او می گوید:

«مثلاً اگر مجبور می شدم فرزندم را در پیش دبستانی و دبستان  ثبت نام کنم بین مؤسسه ای با نتایج  بهتر، اما دورتر از خانه، و مؤسسه ای نزدیک به خانه که نتیجه دانش اموان نتایج ضعیف تری دارند، شک داشتم.

دبستان دخترانه مهرویلا کرج

، اما اگر مدرسه دارای حیاط بازی ، محیط کودکانه ، کلاس غنی از مواد آموزشی است و از دانش آموزانی که مشکلات خاصی در مراقبت دارند مراقبت می کند، من در انتخاب دومی تردیدی ندارم.

بنابراین زمانی که فرزندمان بزرگ می‌شد، می‌توانست به تنهایی به مدرسه برود، استقلال بیشتری پیدا کند و بعد از ظهر فرصت بیشتری برای ملاقات با همکلاسی‌هایش داشته باشد».

اما نکته اینجاست که این اطلاعات را از کجا می توان پیدا کرد. تا به حال ما همیشه به صحبت های دیگر  والدین تکیه کرده‌ایم، سیستمی تا حد زیادی ناقص و مهمتر از همه ناعادلانه است زیرا خانواده‌های محروم،  در استفاده از این نوع داده های “حساس” مشکل بیشتری دارند.

باید آمار را با توجه به وضعیت اجتماعی-اقتصادی دانش‌آموزان و زمینه مبدأ سنجیده می‌شود. زیرا مقایسه عملکرد بچه های مدرسه ای در یک قسمت  محروم و حاشیه شهر  با قیمت مرکزی شهر و پر امکانات  بی معنی است. یک مدرسه را باید برای انگیزه ای که ایجاد می‌کند نه برای نتیجه‌ی ناب و ساده ارزیابی کرد.

امروزه والدین می توانند در مورد برخی از مراکز پیش دبستانی و دبستان کرج را ازطریق اینترنت گردآوری کنند ، این اطلاعات در  تصمیم گیری درست شما نقش زیادی دارد .

 

بسیاری از مدارس سایت های مخصوص به خود را دارند و در آن تمام امکانات و پتانسیل هایی که یک مدرسه دارد را به طور کامل برای والدین شرح می دهد. در بخش های مختلف سایت می توانید با برنامه های آموزشی و تفریحی مدرسه آشنا شوید و راحت تر در مورد آن تصمیم بگیرید.

همینطور در مورد اینکه آیا مربیان و معلمان  مدرسه از امکانات مدرسه واقعا استفاده می کنند یا خیر ؟

برخی از مدارس دارای امکانات بالایی چون آزمایشگاه ، زمین ورزش و … هستند اما عملا از آنها استفاده ای نمی شود و فقط جز پرستیژ  دبستان ها هستند.

بهتر است تمام جوانب را به خوبی بسنجید به خصوص در دبستان و پیش دبستانی های غیر انتفاعی بسیاری از امکانات و وعده ها واقعی نیستند و تنها شما را برای انتخاب وسوسه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *