فراگیری زبان خارجی در مدرسه: در سال های پیش این مدارس بودند که کار یاد دادن زبان خارجه به دانش آموزان را پیش می بردند ولی در ادامه این روند کم رنگ شد و والدین فرزندانشان را برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی به موسسات خصوصی که در بیرون از محیط مدرسه فعالیت می کردند سپردند. حال باید پرسید که مشکل در این میان چیست؟ ما در این نوشتار به اهمیت و همچنین موانع فراگیری زبان خارجی در مدرسه خواهیم پرداخت و در انتها پیشنهادات خود را در اینخصوص به شما عزیزان ارائه می دهیم.
فراگیری زبان خارجی در مدرسه | بهترین مدرسه گلشهر | ماندگاران
اگر ابتکارات لازم را برای یادگیری زبان از دست محصل در بیاوریم وی نمی تواند واکنش خوبی نسبت به چیزهایی که در دبستان یاد می گیرد نشان دهد. به همین خاطر است که دانش آموز یادگیری خوب خود را وظیفه معلم می داند. اما در بهترین دبستان کرج، یعنی ماندگاران به هیچ وجه اینگونه نیست. دانش آموز نه تنها از داشته های معلم خود نهایت استفاده را می برد، بلکه می تواند در فرایند یادگیری نقشی بسیار فعال ایفا کند تا روحیه مسئولی پذیری وی نیز تقویت گردد. معلم نیز می تواند از ابتدا تا انتها بر روی درس شاگرد خود مدیریت داشته باشد و به وی انگیزه کافی برای یادگیری را بدهد.
کارآمدی مدرسه در کنار ناکافی بودن محتوای درسی
اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم به ناکافی بودن و ایضا ناکارآمدی مواد درسی مرتبط با زبان های خارجه در مدارس مان اذعان می کنیم. محتوای کتاب هایی که مرتبط با امر یادگیری زبان انگلیسی هستند دچار تغییر و تحولاتی شد اما همچنان این کتاب ها از نظر ایجاد ارتباط با دانش آموزان به بن بست برخورده اند. از سوی دیگر نیز باید اشاره کنیم که این کتاب ها نمی توانند مکالمه محصلین به زبان های خارجه را با تقویت مواجه کنند. دانش آموزان البته در درک مطالب و همینطور دستور زبان نیز با مانع رو به رو هستند. این در حالی است که بچه های مسلط تر به زبان انگلیسی غالبا در موسسه های آموزشی این امر را فرا می گیرند و موفقیت شان آنچنان ارتباطی با حضور در مدارس ندارد.
حال برای مرتفع کردن این مشکل ما در دبستان ماندگاران کرج روشی را اتخاذ کرده ایم که نزدیک به متد موجود در موسسه های آموزشی است. کارآمدی شیوه هایی که ما استفاده می کنیم در زندگی روزمره دانش آموزان موثر است و آن ها می توانند با استفاده از این شیوه ها زبان یاد گرفته در مدرسه را در زیست رومزه خویش به کار بگیرند.
جهت مطالعه مقاله دبستان غیر انتفاعی کرج کلیک کنید.
انفعال در یادگیری زبان ممنوع
این یک واقعیت کتمان ناپذیر است که در مدارس عادی عموم بچه ها در کلاس های زبان تنها
نظاره گر هستند و هیچ مشارکتی در درس ندارند. شیوه آموزش معلم محور عملا عنان کار را از
دست دانش آموز خارج می کنند و صرفا کسب نمره است که در این بین اهمیتی مضاعف می یابد.
در کلاس های زبانی که صرفا بر پایه معلم پیش می رود ما شاهد آن هستیم که او تعیین می کند
که در مورد چه چیزی حرف بزنیم و از چه منابعی سوای اینکه تا چه حد کارآمد هستند استفاده کنیم.
در ادامه نیز باید به ذکر این نکته اذعان کرد که شیوه یادگیری در این مورد هم تنها به فعل و خواسته
معلم بستگی خواهد داشت. اما در بهترین مدرسه کرج، یعنی ماندگاران این موضوع صدق نمی کند
و بچه ها یاد می گیرند که در کلاس کنشگر و فعال باشند. ان ها در مدرسه ماندگاران سرعت یادگیری
دروس را خودشان بر می گزینند و به این اصل توجه می کنند که زبان خارجه صرفا برای مطالعه نیست،
بلکه می تواند آینده ما را به حضور خودش گره بزند. ما در دبستان ماندگاران اعتقاد داریم که نباید
زبان را مانند تاریخ و علوم فرا گرفت، و صرفا به حفظ ان برای حضور در امتحانات بسنده کرد. این یک
واقعیت است: زبان انگلیسی جدول مندلیف نیست، بلکه یک مهارت است.
زبان انگلیسی در بهترین مدرسه کرج
ما در مدرسه ماندگاران به بچه های شما آموزش می دهیم که برای یادگیری زبان بهتر است آن را در قالب یک کار تیمی به پیش ببرند. آن ها باید کنار هم جمع بشوند و در تنهایی این مهارت را پی نگیرند زیرا در جمع است که استعداد آن ها در یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان ها تقویت خواهد شد.
جهت مطالعه مقاله دبستان دخترانه کرج کلیک کنید.