بهترین دبستان کرج

شادترین مدرسه کرج | کیف در مدرسه | ماندگاران

بهترین دبستان غیردولتی | دبستان دخترانه کرج | ماندگاران

شادترین مدرسه کرج : باید این نکته را دانست که نظیره هوش چندگانه همان محترم دانستن تفاوت های فردی در میان افراد و همچنین گوناگونی فراوان در شیوه های یادگیری است. معلم مخصوصا معلم دوره دبستان باید این مسئله را درک کند که روش های درس دادن به واسطه از یک هوش، شیوه ای غیر خلاقانه و  معمولی به نظر می رسد.

شادترین مدرسه کرج | کیف در مدرسه | ماندگاران

اما اگر در ان از سه تا پنج نوع هوش بهره گرفته باشد می تواند توسعه یافته و همچنین خلاق و نوآورانه به حساب بیاید.

و اگر از پنج هوش بهره ببرد شیوه درس دادن کاملا خلاقانه و ابتکاری خواهد بود.

ما اینجا هستیم تا شما را با بازی های هوش چندگانه و هوش اجتماعی در مدرسه ماندگاران کرج آشنا کنیم.

پس با ما در ارتباط باشید.

کاربرد هوش چندگانه در تدریس

کاربرد و بهره مندی از هوش های چندگانه نه فقط به خلاق تر شدن فرایند یادگیری دانش آموز کمک می کند

بلکه می تواند تاثیر بسیار زیادی روی آن بگذارد چون یادگیری از طریق بازی های هوش چندگانه می تواند به لذت بخش تر شدن فرایند یادگیری یاری برساند.

شادترین مدرسه کرج | کیف در مدرسه | ماندگاران

همچنین می تواند کیفیت آموزشی از راه یادگیری به دست هوش های چندگانه چندبرابر شود.

پایداری یادگیری در این روش و ایضا توانایی ترکیب آموختنی ها در این شیوه به مراتب بیشتر است.

معلمان این امکان را دارند که مناسب ترین و بهترین روش یادگیری را به دانش آموزان خود تدریس کنند.

رضایت دانش آموزان در این شیوه بالاتر از بقیه شیوه هاست.

همچنین شاگردان و معلمانشان در روش هوش های چندگانه فعال تر به نظر می رسند.

بهترین مدرسه کرج

برگزاری بازی های هوش چندگانه نقش بسزایی در فراگیری دانش آموزان ایفا می کنند.

آگاهی یافتن از این نظریه، معلمان را به این سمت می برد تا راه های گوناگونی برای مساعدت به بقیه محصلین پیدا کنند.

تاثیر هوش های چندگانه در کار معلمان

معلم و یا استادی که از هوش های چندگانه در این فرایند بهره می برد

با معلمی که از این مسیر پیروری نمی کند و به سبک و سیاق سنتی درس می دهد متفاوت است.

در کلاس های معمولی و همچنین سنتی معلم عموما در برابر دانش آموز قرار می گیرد و لب به سخن باز می کند.

چیزهایی را پای تخته می نویسد، از محصل پرس های مربوط به درس را می پرسد

و منتظر می ماند تا دانش آموز تکالیف خود را انجام دهد.

ولی در کلاس های هوش چندگانه مدرسه ماندگاران این اتفاق نمی افتد.

در این شیوه معلوم به شکل چرخشی شیوه تدریس خود را از روش زبانی

به دیداری و از دیداری به موسیقیایی تغییر می دهد.

اغلب با شیوه های گوناگون، به ترکیب این مقولات با یکدیگر ادامه می دهد.

نکته های مهم نظریه هوش های چندگانه

این نظریه ادعا دارد که تمام اشخاص به جز در بعضی از موارد بسیار کمیاب

از امکاناتی در هر یک از مقولات هوشی استفاده می کنند.

هرچند باید این واقعیت را قبول کرد که هر شخص به شکلی خاص و زبانزد این قابلیت را در خود بارور میکند.

ایضا با وجود آنکه شاید بعضی اشخاص مشکلات و موانعشان را ذاتی و ازلی بدانند اما گاردنر اعتقاد دارد

چنانچه شخص از آموزش، تشویق و همینطور استغنای لازم برخوردار باشد

می تواند همه هشت فاکتور هوش خویش را تا حد بسیار زیادی توسعه ببخشد.

از دیگر سو، گاردنر به جز در مواردی کم یاب اعتقاد دارد  هیچ مدل مقوله هوشی تنها نمی تواند موجودیت پیدا کند

و هر یک از ان ها می تواند بر دیگری اثر بگذارد.

نکته های مهم نظریه هوش های چندگانه

به عنوان نمونه کودکی که در حال بازی کردن با توپ است احتایج به هوش حرکتی جسمانی،

هوش دیداری و همچنین هوش زبانی و میان فردی دارد.

این نظریه فاکتورها و مقوله های هوشی تنها می توانند به منظور بررسی

ویژگی های مهم و بهره مندی از آن ها به گونه ای مستقل مفروض واقع شوند.

در نهاین این نظریه بر تنوع گوناگونی شیوه ها تکیه می کند که اشخاص

به واسطه آن می توانند استعداد خودشان را در درون محدوده هوش ها به نمایش بگذارند.

در نهایت هیچ ویژگی استانداردی برای اینکه شخصی در حوزه خاصی هوشمند محسوب شود وجود ندارد.

ممکن است شخصی نتواند بخواند اما از هوش زبانی بالایی بهرهمند شده باشد

و توانایی این را داشته باشد که بتواند داستان های خاص بگوید و یااینکه دایره واژگانش گسترده باشد.

طرح درس بر مبنای هوش های چندگانه

مناسب ترین شیوه ایجاد درس بر اساس هوش های چندگانه، فکر کردن به راه های انتقال

و همچنین تبدیل مطالب درسی از یک مسئله و مقوله هوشی به مقوله هوشی دیگر است.

به این خاطر می توان به روش زیر کار کرد:

پس از مشخص کردن موضوع یا هدف آموزش ابتدا باید پرسش هایی در کنار هر یک از مقوله های هوشی ایجاد کرد

بعد بر مبنای رویکردهای آموزش بر اساس هوش های چندگانه عمل می کنیم

برای هر یک از هوش ها در فرایند آموزش به شکل بارش فکری می توان ایده های متفاوتی را ایده یابی و بر مبنای آن عمل کرد.

بهترین دبستان کرج

در ادامه بحث، با توجه به اهمیت بعضی چیزها و محدودیت چیزهایی دیگر به محاسبه و همچنین برگزیدن ایده های شکل گرفته

در مرحله قبل می پردازیم و ان را در یک برنامه زمانبندی شده در کلاس ارائه می کنیم.

طبیعی است که الگوهای به کار گرفته شده در هر جلسه و ارزیابی آن ها، زمینه سریع تر شدن و همچنین بهبود طراحی آموزشی جلسه بعد را می تواند در پی داشته باشد.

وظیفه نظام آموزشی کشور در به کارگیری هوش های چندگانه

نظام آموزش و پرورش باید بپذیرد که هوش های چندگانه از یکدیگر جداهستند

و به همین خاطر فرصت ها و امکانات گوناگونی را با هم فراهم می کنند تا خلاقیت های دانش آموزان بتواند امکان بروز بیابد.

قرار دادن محصلین در حالتیکه تنها یک یا دو هوش فرصت این را داشته باشند

تا قابلیت بروز پیدا کنند می توانند از ظهور دیگر توانمندی های آن ها بکاهند.

باید به توانایی های اختصاصی اشخاص در قالب هوش های چندگانه و همچنین به این نکته که محاسبه این توانایی ها با آزمونی ساده و در محدوده زمانی محدود قابل ارزیابی نیست توجه داشت.

در این شرایط هوش های چندگانه برای همه دانش اموزان دبستان غیردولتی ماندگاران می تواند مفید قلمداد شود تا آن ها بتوانند استعداد خودشان را بشناسند و در راه توانایی های خود کوشش کنند.

هوش اجتماعی در مدرسه ماندگاران

در ابتدای این بحث باید تعریفی از هوش اجتماعی ارائه دهیم.

این هوش از مهمترین انواع هوش محسوب می شود که با روابط ما در ارتباط تنگاتنگ است.

این هوش می تواند مقدار مهارت های انسان ها در ایجاد ارتباط مناسب،

حفظ و همچنین نگهداری و گسترش ان را بیان کند.

هوش اجتماعی یعنی اینکه فرد بتواند با مردم کنار بیاید و ارتباطی موثر

را با ایشان برقرار کند. مادر کلاس های تقویتی مدرسه ماندگاران به هوش اجتماعی و قوام آن تاکید ویژه ای قائل هستیم .

با پرورش هوش اجتماعی این امکان تقویت می شود که در مذاکرات و

درگیری ها خوب عمل کنیم و احتیاجات طرف مقابل را به خوبی بفهمیم.

شخصی که از هوش اجتماعی بالایی برخوردار است عموما از اعتماد به نفس خیلی

خوبی هم بهره می برد و از فرصت های پیش آمده نهایتاستفاده را می برد.

مختصری از تاریخچه هوش فردی و اجتماعی

روانشناسی به اسم ادوارد ثورندایک برای بار اول این مفهوم را در سال 1920 مطرح و صورتبندی کرد.

پس از ان گلیفور توانست این مفهوم را در مدل هوش رفتاری مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه هوش فردی تا سال 1983 به سمت فراموشی رفت و بی اهمیت تلقی شد.

نهایتا در سال 1983، هاوارد گاردنر از این مفهوم بهره گرفت و نظریه های هوش چندگانه،

هوش درون فردی و برون فردی را مطرح داشت و این مدل از هوش را بسیار با اهمیت تلقی کرد.

چندی بعد، مفهوم رایج و امروزی هوش اجتماعی به دست دانیل گولمن و کارل آلبرشت در سال 2006 عنوان شد.

گولمن در کتابش تحت عنوان پژوهشی نوین در حوزه ارتباطات انسانی در عصر هوش

الکترونیک هوش اجتماعی را از ضریب هوشی و همچنین هوش هیجانی با اهمیت بیشتری یاد کرد.

هوش اجتماعی و اهمیت آن

در ادامه به هوش اجتماعی و محاسن ان خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

  1. بهبود کسب و کار

در یک پژوهش، هوش اجتماعی همراه با 33 مهارت دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه این بود که برخورداری از این هوش، 58 درصد موفقیت شغلی بیشتری را نصیب افراد می کند و ان ها می توانند از مزایایش بهره ببرند

این پژوهش ها همچنین عنوان کرد که 90 درصد اشخاصی که عملکرد مناسبی دارند، از هوش اجتماعی به مراتب بالاتری نسبت به بقیه برخوردارند.

  1. درآمد بیشتر

باید به این مسئله توجه کرد که رابطه مستقیمی بین کار و درامد بالاتر وجود دارد؛

اشخاصی که هوش اجتماعی خوبی دارند طبیعتا پول بیشتری را هم می توانند به دست بیاورند.

طی تحقیقاتی نشان داده شد که به ازای هر واحدی که هوش اجتماعی افزایش می یابد 1300 دلار به درآمد شخص اضافه می گردد.

این یافته ها می تواند بر تمامی کارها صدق کند و ما نتوانسته ای شغلی را بیابیم که هوش اجتماعی در آن ورود پیدا نکرده باشد.

  1. کاهش اقسام و انوع مشکلات روحی

با سرکوب و همچنین ندیده گرفتن احساسات خویش، آن ها به شکل نگرانی و همچنین استرس فرصت بروز پیدا می کنند.

هوش اجتماعی با تشخیص این امکانات و موقعیت ها و همچنین مدیریت درست و به موقع از شدت استرس کاست و باعث شد تا سلامتی روان و جسمی در افراد بالا رود.

اشخاصی که نمی توانند این مدل از استنرس را به درستی کنترل کنند احتمال افسردیگی شان بالا می رود و در ادامه ان آزار جسمی نیز امکان بروز می یابد و فکر خودکشی تمامی وجودشان را در بر می گیرد.

  1. کاهش ابتلا به مریضی

ارتباط خاصی میان هوش اجتماعی و همچنین ابتلا به مریض وجود دارد.

استرس، نگرانی، و همچنین افسردگی سبب می شود تا اختلال در عملکرد سیستم دفاعی بدن بروز پیدا کند و احتمال ابتلا به انواع و اقسام بیماری ها افزایش یابد.

پژوهش ها ثابت میکند که رابطه مستقیمی بین پریشانی احساس و بیماری هایی همچون سرطان وجود دارد.

در پژوهشی که در محدوده زمانی 24 ساله اتفاق افتاد سطح استرس زنان را مورد ارزیابی قرار دادند و در این پژوهش ها ترس، تنش، مشکلات خوابی و احساسات برگرفته از کشمکش های حل نشده در زنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتیجه این بود: زنانی که در طول این 24 سال استرس زیادی را تحمل کرده بودند، دو برابر دیگران به سرطان سینه مبتلا شدند.

هوش اجتماعی تاثیر شگرفی بر روی مسائل در ارتباط باسلامتی می گذارد.

در راستای یک پژوهش مشخص گردید، فرا گرفتن این مهارت به اشخاصی که درگیر بیماری های حاد بودند سبب شد زمان مناسب به منظور بهبودی کاهش پیدا کند و احتمال مرگ و میر در ان ها کاهش یابد.

علاوه بر ان احتمال عود این بیماری ها در بدن این اشخاص کاهش یابد.

عناصر مهم هوش اجتماعی

  1. صحبت و فراگیری ارتباطات کلامی

فردی که هوش اجتماعی بالایی دارد، می تواند در اجتماع نیز حضور پررنگی داشته باشد.

این شخص به خوبی با دیگران عامل پیدا می کند و می داند در چه جایگاهی چه جمله ای  و حتی چه کلمه ای را استفاده کند تا بتواند ارتباطات موثری را با دیگری برقرار سازد.

  1. آشنایی با نقش های اجتماعی

اشخاصی که هوش اجتماعی بالایی دارند در فرایند یادگیری می توانند نقش های متقاوت اجتماعی را با مهارت خوبی یاد بگیرند.

ان ها با قوانین نانوشته و همچنین هنجارهای حاکم بر تعاملات بین افراد، آشنایی دارند و می دانند در موقعیت های گوناگون چگونه بتوانند واکنش نشان دهند.

این اشخاص از نظر اجتماعی بسیار عاقل محسوب می شوند و درک و مهارت بسیار خوبی را از خود نشان می دهند.

  1. مهارت شنیدن تاثیرگذار

باید توجه داشت که این اشخاص شنوندگان بسیار خوبی هستند و به نظرات دیگران می توانند گوش دهند و در مواقع نیاز هم به آن جواب دهند و رفته رفته به شکل تعاملی در گفت و گو ها شرکت داشته باشند.

در نتیجه بقیه از تعامل و همکاری با آن ها حس خوبی می گیرند و تمایل بیشتری نیز نسبت به آن ها پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *