کلاس تقویتی زبان فارسی : اگر فرزند شما در یادگیری زبان فارسی مشکل دارد و نمی تواند کتاب هایی که به زبان فارسی نوشته شده است را به درستی فرا بگیرد می تواند در کلاسه های تقویتی این زبان در مدرسه ابتدایی ماندگاران کرج شرکت کند و با حضور در کلاس های تندخوانی مهارت خویش را در یادگیری فارسی افزایش دهد.
کلاس تقویتی زبان فارسی | هوش حرکتی | ماندگاران
نقش آزمون های مهارتی در فراگیری زبان فارسی : این کلاس ها می توانند به دانش آموز کمک کنند تا با سهولت
و همچنین سرعت بیشتری مطالب مربوط به فارسی را پی گرفته و آن را به اتمام برسانند.
آن ها همچنین می توانند به این درک برسند که با ان کتاب باید چطور مواجه شوند.
اکثر محصلین به دلیل اینکه شیوه مطالعه درستی ندارند از مطالعه کتاب های سختی زیادی را متحمل می شوند.
اما پیشنهاد ویژه ما به شما این است که فرزندان خود را در کلاس های تندخوانی دبستان ماندگاران ثبت نام کنید و از معلمین بخواهید که روش های تندخوانی را به منظور تقویت یادگیری فرزندانتان به آن ها آموزش دهند.
شیوه فراگیری و مطالعه زبان فارسی
در صورتی که تمایل دارید که فرزندان خود را در کلاس تقویتی زبان فارسی مدرسه ماندگاران ثبت نام کنید با ما همراه باشید.
شما باید بچه هایتان را پیش از هر چیز در کلاس روش مطالعه زبان فارسی شرکت دهید.
ما در ماندگاران به فرزندان شما ماهیگیری را آموزش می دهیم و هدف مان است که در آینده کودکانتان بتوانند بدون احتیاج به مربی و استاد، زبان فارسی را به سهوالت فرا بگیرند.
آموزش بر مبنای واژگان زبان فارسی
کلاس تقویتی زبان فارسی : باید این مسئله را همیشه به یاد داشت که برای هر شخصی اولین و مهم ترین پله آشنایی با زبان نوشتاری، در یک محیط درسی اتفاق می افتد که اغلب در کلاس های مدارس است.
از همان ابتدا ورود به کلاس اول دبستان، محصل روش درست املای کلمات و همچنین معانی واژگان را فرا می گیرد
و فرایند درک این درس را درونی می کند و به یاد می سپارد.
صیانت و نگهداری از زبان فارسی وظیفه هر کدام از ما ایرانیان است و این وظیفه در ابتدا توسط نوآموزان شکل می یابد .
پس در اینخصوص نباید در محیطی قرار گرفت که تجربه ناخوشایندی را برای دانش آموز از فراگیری زبان فارسی ایجاد کند.
زیرا این مسئله محصول تجربه است و در مقاطع مختلف تحصیلی اثر مخربی از خود بر جای می گذارد.
دایره واژگانی دانش آموز در مقطع دبستان است که شکوفه می دهد و رفته رفته شکل می گیرد.
به همین خاطر برگزیدن متن درسی درست و همچنین معتبر می تواند اهمیت گسترده ای پیدا کند
و در ادامه این توانایی را دارد که جهت گیری زندگی زبانی دانش آموز را تعیین کند.
بهترین مدرسه کرج
بر همین مبنا استفاده بیشتر از منابع درسی مناسب و معتبر که از واژگان اصیل فارسی بهره مند باشد
می تواند به بهترین شکل وسیله آموزش زبان فارسی را مهیا کند و از طرف دیگر ضامن پاسداری از اصالت آن باشد.
آموزش مستمر به آموزگاران مدرسه ماندگاران
کلاس تقویتی زبان فارسی : بهتر است که ارزش والای زبان فارسی که میراث گرانبها و جمعی ما ایرانیان است را به درستی درک کنیم
و این را به معلمان نیز انتقال دهیم تا ان ها نیز از دانش کافی برای انتقال زبان معیار به دانش آموزان بهره مند شوند.
آموزش معلمان در رابطه با یادگیری زبان فارسی مسئله ای است که بسیار زیاد در مدرسه ماندگاران جدی گرفته می شود.
در حال حاضر آموزش زبان فارسی تنها از طریق آموزش های ضمن خدمت میسر نیست
و می توان روی ابزرهای آنلاین نیز حساب ویژه ای باز کرد.
نکته ای که در این میان خیلی اهمیت دارد این است که آموزش تمام معلمان از جمله آموزگاران فارسی، علوم، ریاضی و… باید در دستور کار قرار بگیرد
چنانچه این آموزش برای همگان میسر شود خود ان ها این توانایی را دارند
که از زبان فارسی در کلاس های خویش به درستی پاسداری کنند
و حتی در امر ویرایش واژگان غیرفارسی منابع درسی به نظام آموزشی یاری برسانند.
نقش آزمون های مهارتی در فراگیری زبان فارسی
کلاس تقویتی زبان فارسی : ما در مدرسه ماندگاران مهارت های زبانی مشخصی را به شما معرفی می کنیم که هیچ کدام از آن ها به تنهایی جامع و کامل نیست.
مهارت ها و آزمون هایی که در کشور برگزار می شوند و به سنجش مهارت های زبان دانش آموز می پردازند از این جمله هستند:
1.آزمون نهایی: این امتحان از سال 1308 یک بار در سال آن هم برای هر ماده درسی
و در یک روز واحد در سراسر کشور برگزار می شود. در این امتحان، مهارت های خواندن و همچنین نوشتن
مورد سنجش دقیق قرار می گیرد.
شیوه محوری این آزمون عمومما بر مبنای دانش محوری است و سوالات بر اساس تمرکز بر مهارت خواندن
و همچنین نوشتن طبقه بندی می شوند.
در اکثر موارد با هدف فراگیری نوشتن در برنامه درسی زبان فارسی نمی توان ارتباطی که مدنظر است را پیدا کنیم.
نقش آزمون های مهارتی در فراگیری زبان فارسی
2.کنکور سراسری: این امتحان سراسری در سال 1448 پایه ریزی شد و تا کنون ادامه پیدا کرده است و برای همه رشته ها برگزار می شود.
این آزمون و طراحی سوالات آن تنها به روش چهار گزینه ای و ایضا دانش محور بودن سوالات و در نهایت، تک مهارتی بودن تکیه دارد.
3.جشنواره دانش آموزی خوارزمی: این جشنواره از سال 1393 تا کنون ادامه پیدا کرده است و در یک روز واحد به شکل هماهنگ و در قالب کشوری برگزار می شود.
هدف غایی بخش ادبی این جشنواره ارتقای مهارت نوشتن در میان دانش آموزان و همچنین سخن گفتن است و به شکل کتبی، و همچنین شفاهی قابلیت اجرا را دارد.
کادر آموزشی در دبستان غیردولتی ماندگاران نیز شما را در این امر به خوبی همراهی می کند.
4.المپیاد ادبی: این المپیاد از سال 1366 تا به حال و به شکل یک بار در سال برگزار میشود.
دلیل و هدف برگزاری المپیاد برگزیدن دانش آموزان مستعد در رشته علوم انسانی است که به شکل کتبی و شفاهی قابلیت اجرا را دارد.
در این راه مهارت های سخن گفتن و ایضا خواندن در محصلین مورد ارزیابی واقع می شود.
اشکال عمده در این امتحان این است که فقط به برگزیدن برترین های توجه می مند و به همین خاطر سطح سوالات چندان آسان نیست.
نحوه برگزاری کلاس های هوش حرکتی در ماندگاران
اشخاص به واسطه هوش حرکتی خود می توانند از دریچه بدنشان به دریافت اطلاعات پیرامونی دست پیدا کنند.
انسان از آغاز دوران طفولیت از راه درگیر شدن در کارهای حرکتی و همچنین ماهیچه ای آموزش می بینند و به شکلی طبیعی در فعالیت های بدنی و ورزش به این مهم نائل می آیند.
کسب توانایی
بچه هایی که از هوش حرکتی بالایی برخوردار هستند به انجام فعالیت های ورزشی علقه وافری دارند و به شکل انفرادی یا گروهی در پی کسب مهارتدر هنرهای نمایشی، ورزش های آبی و همچنین رقص هستند.
به این ها می توان فعالیت های ظریف ماهیچه ای نظیر نواختن پیانو و خیاطی را هم اضافه کرد و در این دسته قرار داد.
اگرچه این امکان وجود دارد که در ابتدا انجام این فعالیتها برای بچه ها مشکل آفرین باشد ولی به تدریج و با رشد ماهیچه ها انجام حرکات ظریف دست در ان ها بهبود بسیار خوبی پیدا می کند و انجام این فعالیت ها که به دقت فراوانی بستگی دارد با موفقیت بیشتری توام خواهد شد.
ما در مدرسه ماندگاران با شما هستیم تا با برگزاری کلاس های هوش حرکتی فرزندان شما را به خوبی در این مسیر قرار دهیم.
فراگیری و آموزش با اتکا بر هوش حرکتی
اگر فرزند شما از هوش حرکتی بالایی برخوردار باشد به این معنی نیست که همه تمرکز شما تنها باید معطوف به تقویت این قسمت از هوش او گردد.
مسلما موفقیت در مدرسه ماندگاران به کارایی فرزندتان در درس های ریاضی، ادبیات و علوم بستگی فراوانی دارد پس سعی کنید تا نقطه قوت او را به مثابه تکیه گاهی برای دیگر جنبه های هوش چندگانه تبدیل و تقویت کنید.
به عنوان نمونه هنگامیکه مشغول تدریس بخش رشد گیاهان در علوم هستید، دانه ای را بردارید و بکارید و از فرزند بخواهید تا مسئولیت مراقبت و حفظ از دانه را تا جایی که رشدش کامل شود بر عهده بگیرد که این فرایند حاوی آب دادن و مراقبت از دانه در طول شبانه روز است که در حقیقت فعالیتی ماهیچه ای محسوب می شود.
اموزش ادبیات هم می تواند با همراهی نمایش و برعهده گرفتن نقش توسط فرزندتان همراه باشد. حتی درس ریاضی نیز این توانایی را دارد که فرصت مناسبی را برای همراهی محصل با هوش حرکتی ایجاد کند.
هنگامیکه شما آموزش یادگیری ریاضی را همراه با وسایل کمک آموزشی پیش می برید به بچه های خود فرصت استفاده از هوش بدنی را به منظور درک بیش از پیش ریاضی مهیا می کنید.
یادگیری هوش حرکتی در محیط دبستان ماندگاران
بچه هایی که از هوش حرکتی بالا برخوردار هستند معمولا مملو از انرژی هستند و با اعتماد به نفس کم نظیری به پیش می روند.
در شرایطی که محیط کلاس درس برایشان مناسب سازی شده باشد یعنی معلم به شکل کاملا آگاهانه فرصت فعالیت های بدنی محدود و همچنین حساب شده را در کلاس مهیا کند بچه ها می توانند با احساسی خوب به یادگیری دروس مختلف پرداخته و به آن ها گرایش نشان دهند.
به عنوان نمونه در صورتی که اذن ایستادن یا حرکت کم در میان میزهای کار را به این بچه ها بدهد ان ها نیز خواهند توانست کارشان را به خوبی انجام دهند.
ولی اگر معلم هیچ توجه و وقعی نسبت به احتیاج و توانایی خاص کودکانی که از هوش حرکتی برخوردار هستند قائل نشوند محیط درس برای آن ها خسته کننده، حوصله سربر و دشوار تلقی می شود.
ان ها به شکلی ناخودآگاه پاهایشان را به زمین می زنند و جزو اولین کسانی هستند که پس از به صدا در آمدن زنگ فی الفور کلاس را ترک می گویند و این امکان وجود دارد که در شرایط بحرانی حتی کلاس را نیز به هم بریزند!
کارهای مناسب اشخاص بهرهمند هوش حرکتی بالا
این افراد از انجام حرکات فیزیکی بسیار لذت می برند و می توانند از بازی های جدید بسیار خوشحال شوند
و به سهولت هرچه تمام تر حرکات بدنشان را کنترل کنند و همچنین این توانایی را دارند که با مهرات بالایی اشیا را جا به جا کنند.
بهترین دبستان کرج
به همین خاطر مشاغل زیر برایشان بسیار مناسب است و این مسئله باید در مدارس هم مورد اهمیت واقع شود که از همان کودکی فرزند نسبت به توانایی های خود اگاه شود
- بازیگری
- کارگردانی
- تکنسین
- مکانیک
- باغبانی
- بازیگر سیرک
- معماری
- آتش نشانی
- رانندگی در مسابقات رالی
- کشاورزی
- و در انتها فیزیوتراپی
ایضا اشخاصی که از هوش حرکتی بالایی برخوردار هستند می توانند در رشته های گوناگون ورزشی نیز به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند.
چند پیشنهاد برای معلمین دبستان ماندگاران
نقش آزمون های مهارتی در فراگیری زبان فارسی : شما باید بتوانید دانش آموز خود را به انجام مسئله درگیر کنید. درگیری به گونه مستقیم با یک مطلب از خواندن کتاب هم می تواند اثربخش تر به نظر برسد
رو آوردن به انجام آزمایش های علمی، بازی های آموزشی، نقش بازی کردن و همچنین بازدیدهای میدانی از راه هایی می توانند محسوب شوند که دانش آموز را به خود جلب می کنند.
اجازه دهید ان ها بنویسند و پیش از جواب دادن به یک پرسش از آن ها بخواهید تا ان را روی کاغذ بیاورند و بنویسند.
نوشتن، می تواند قدرت تحلیل اطلاعات را در ذهن آن ها بالا ببرد و به آن ها کمک کند تا پاسخ های بهتری را دریافت کنند.
لازم به ذکر است که نباید از بچه ها بخواهید که در کلاس های شما آرام، بی حرکت و همچون مجسمه چشمان خود را به تخته معطوف کنند و در این حالت به درس گوش کنند.
حرکت های متین و کنترل شده را در کلاس خود به بچه ها آموزش دهید.
به عنوان مثال اگر کسی می خواهد به طرف میز همکلاسی اش حرکت کند و از او سوالی بپرسد باید پیش از هرچیز از شما اجازه بگیرد
فعالیت های آموزشی درگیر کننده را به منظور شادی و نیز پرورش هوش بدنی بچه ها در برنامه کلاسی آن ها دخیل کنید.
جدولی در پای تخته ترسیم کنید و از بچه ها بخواهید فضاهای خالی آن ها را پر کنند.
بازی در یک نمایشنامه کوتاه را به برنامه درسی خودتان اضافه کنید تا ببینید چه نتیجه ای در بر خواهد داشت.