بهترین دبستان کرج

کلاس تقویتی زبان انگلیسی در مدرسه | مدرسه کرج | ماندگاران

بهترین مدارس متوسطه اول کرج | بهترین مدرسه کرج | ماندگاران

کلاس تقویتی زبان انگلیسی در مدرسه : این طبیعی است که در مدار آنطور که باید و شاید بر مسئله کسب مهارت زبان انگلیسی دانش آموزان توجه نشود.

از طرف دیگر فراگرفتن زبانی نظیر انگلیسی یک نیاز روز در جوامع محسوب می شود و بهتر است که آن را به درستی یاد بگیریم.

کلاس تقویتی زبان انگلیسی در مدرسه | مدرسه کرج | ماندگاران

به همین جهت مدرسه ابتدایی ماندگاران در این زمینه کلاس های مستمر و خوبی را به وجود آورده است که ما در ادامه از آن بیشتر خواهیم گفت.

دلایل علمی نبودن فراگرفتن زبان انگلیسی در برخی از مدارس

معمولا برای تعداد زیادی از افراد فراگرفتن زبان انگلیسی در مدارس صورت می گیرد.

گرچه چند سال پس از تحصیل، اغلب افراد قادر به صحبت یا نوشتن مطالب به زبان انگلیسی نخواهند بود.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا بعضی از دلایل چرایی این مسئله را بشکافیم و بگوییم که چرا شرکت در کلاس های زبان تقویتی دبستان ماندگاران با دیگر مدارس فرق می کند

محصلین در کلاس ها عموما غیرفعال هستند

عموما دانش آموزان در کلاس های زبان انگلیسی حضوری غیرفعال دارند چون انتظار دارند که معلمان زبان را بسته بندی کرده و به آن ها تحویل دهند.

این اتفاق در نتیجه الگو قرار دادن یک الگوی معلم محور دمده رقم می خورد.

در این شرایط معلم در جایگاه همه کاره به عنوان منبع اصلی محصل محسوب می شود.

بهره برداری از این الگو بسیار اشتباه است و دانش اموز را در امر یادگیری دچار اختلال می کند.

در حقیقت این مسئله سبب می شود که واقعیت های یادگیری در زندگی واقعی نشان داده نشود.

در دنیای خارج اما یادگیری هر مسئله ای عموما در نتیجه پیش قدم شدن خود شخص اتفاق می افتد.

جایگاه معلم در فرا گرفتن زبان انگلیسی در بهترین دبستان کرج

دور نگه داشتن ابتکارات از محصل، می تواند سبب بروز اتفاقات بدی در خصوص یادگیری زبان انگلیسی شود.

در درون چنین سیستمی دانش اموزان فکر می کنند که یادگیری زبان در نتیجه فعل معلم اتفاق می افتد در صورتی که چنین نیست.

یکی از راه هایی که در کلاس های تقویتی زبان انگلیسی در دبستان ماندگاران وجود دارد این است

که به شکل مستقیم و بدون واسطه به دانش اموزان بیاموزیم که موفقیت در فرا گرفتن و یادگیری زبان انگلیسی در نهایت وظیفه شخص دانش آموز است

و یک معلم تنها می تواند از ابتدای مسئولیتی که به عهده می گیرد با دانش آموز حرف بزند و متنی همچون متن زیر را به وی بگوید:

“بایستی فراگیری زبان انگلیسی را بر دوش خودتان بگیرید. من اینجا هستم تا به شما برای انجام ساده تر کارها کمک کنم؛

ولی در نهایت شما تنها کسی هستید که بایستی تلاش کنید تا در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به تبحر دست یابید.

هیچ کس جز شما قادر نیست که به شما زبان بیاموزد و این شما هستید که می توانید یک زبان را در تلاش های مستمر خود یاد بگیرید.

وظیفه معلمان مدرسه ماندگاران کرج در یادگیری زبان دانش آموزان

یک ضرب المثل در این میان وجود دارد که می گوید: شما توانایی این را دارید که اسبی را به سمت آب ببرید،

اما قادر به انجام این مسئله نیستید که کاری کنید تا اسب از آن آب بنوشد.

در حقیقت یک معلم هم چنین نقشی را در جهت یادگیری دانش آموزان خود ایفا می کند.

معلم بایستی در عصر حاضر که عصر سلطه اینترنت بر دنیا است بتواند یک راهبر، یک تسهیل کننده، انگیزه دهنده و همچنین تامین کننده محتوا باشد.

در واقع به محصل خود راه پیدا کردن آب را نشان دهد تا حتی زمانیکه معلم در انجا نیست تا وی را هدایت کند

او بتواند در مسیر درستی قرار گرفته و در ان رو به جلو حرکت کند.

فرا گرفتن اینکه دانش آموز مسئولیت فهم و یادگیری زبان انگلیسی را خود بر عهده بگیرد

سبب می شود تا چه در داخل کلاس درس و چه حتی در بیرون از کلاس، فعال باشد و تصمیمات درستی را اتخاذ کند.

زبان انگلیسی؛ موضوعی برای مطالعه یا مهارتی برا به دست آوردن

در تمامی مدارس موضوعاتی از قبیل تاریخ، اقتصاد، ریاضی، علوم و… جملگی با رهیافتی مشابه و همانند آموخته می شوند:

یعنی در حقیقت به مثابه حقیقتی که باید کسب شوند

در خصوص زبان انگلیسی این مسئل اما صدق نمی کند و دانش آموزان به اشتباه می افتند

که باید این درس را نیز مانند دیگر درس ها یاد گرفت. زبان بیش و پیش از هر چیز یک مهارت است

که باید رفته رفته با فرایندی علمی فرا گرفته شود و این اشتباه است که از ان به عنوان موضوعی برای مطالعه یاد کنیم.

به همین خاطر زبان انگلیسی در کلاس های تقویتی مدرسه ماندگاران به عنوان یک مهارت شناخته شده و به شیوه ای تدریس می شود که برای محصلین مناسب باشد و بهره وری خوبی را نیز در پی داشته باشد.

  بهترین دبستان کرج

یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت است یا یک مدل مشارکت؟

باید این اصل را پذیرفت که سیستم های تحصیلی در عصر نوین بر پایه رقابت بنا شده است

و کسب نمرات خوب در آن امری الزامی است.

این در حالیست که زبان در بطن خود یک کار مشارکتی محسوب می شود.

باید این حس تقویت شود که یادگیری زبان انگلیسی در دبستان ابتدایی ماندگاران یک تجربه مشارکتی است

که با لبخند و بازی کودکان در مدرسه همراه است.

تجارب یادگیری جمعی در عین حال شخصی هم هستند و در چنین چارچوبی است که یادگیری شکوفا می شود.

چیزی که بر روش تحلیل ما اثر می گذارد نگرش ذهنی ما نسبت به نزدیک شدن به یادگیری زبان انگلیسی است.

به همین خاطر باید برای کسب اطلاعات بیشتر همواره سوال کنیم و مهارت های خود را در این زمینه گسترش دهیم.

چرا فراگیری انگلیسی برای بچه ها آسان است

ساختار مغز کودکان به گونه ای است که اطلاعات را در خود جذب می کند و این فرایند در بخش ناخودآگاه ذهن رخ می دهد.

یعنی ان ها در حال مرور و یادگیری هستند اما خودشان از این قضیه اطلاعی ندارد.

اما در رابطه با بزرگسالان این مسئله تکرار نمی شود.

زیرا آن ها باید کاملا به صورت ناخوداگاه زبان انگلیسی یا هر تخصص دیگری را یاد بگیرند.

مدرسه ماندگاران در خصوص یادگیری زبان مکانی تخصصی محسوب می شود

 

کلاس تقویتی فن بیان برای دانش آموزان دبستان ماندگاران

تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که صحبت های کودکی در جمع بزرگسالان نظرتان را به خود جلب کند؟

این مسئله همیشه جای سوال داشته که چطور ممکن است کودکی به این قدرت در انتقال مفاهیم دست پیدا کرده باشد

و اینکه ما چگونه می توانیم فرزند خود را نیز در چنین جایگاهی قرار دهیم.

پس با کلاس های فن بیان در دبستان غیردولتی ماندگاران همراه باشید تا به شما بگوییم که این اتفاق چگونه امکانپذیر می شود

فن بیان چیست و فن بیان کودکان مستلزم چه امری است

فن بیان همان مهارت خوب صحبت کردن است.

حال هنگامیکه حرف از فن بیان در کودکان می شود، به این معنی است که کودک شما بتواند همگام با سن خودش،

بدون هیچ خجالتی و با مهارت بالایی در یک جمع با سری افراشته صحبت کند.

بنا به تعریف دیگر، کودکی که فن بیان بالایی دارد بی هیچ خجالت، استرس و حتی ترس در یک جمع بی محابا حرف می زند

و نحوه صحبت کردنش با ادای کامل کلمات، حروف و حتی عبارات همراه می شود.

فن بیان و مسئله ذاتی بودن آن

در حقیقت این مسئله درست است که خوب صحبت کردن در میان کودکان تا حد زیادی یک فاکتور ذاتی است.

بچه ها از همان دوران در نحوه صحبت کردن تفاوت هایی با دیگر هم سن های خود دارند.

مثلا کودکی در شش سالگی بدون هیچ ترسی در یک جمع بزرگ نظیر خانواده حرف می زند که شاید بزرگان نتوانند اینطور حرف بزنند.

بنابراین می توان به این مسئله اشاره کرد که بسیاری از کودکان به شکل ذاتی از استعداد شگرفی در این زمینه برخوردارند

و مسلط حرف زدن امر دیرپایی در وجود ان ها محسوب می شود.

بهترین مدرسه کرج

اما مسئله ای که هست این است که بسیاری از کودکان نیز توانایی صحبت در جمع را ندارند

که شاید این اتفاق ناخوشایند به دلیل رفتار نابهنجار والیدن با کودکان خود به وجود آمده باشد.

در واقع امر و نهی به فرزندان در فرایند تربیت آن ها باعث می شود که این اتفاق افتاده و فرزند در تکلم خود دچار مشکل شود.

زیرا اعتماد به نفسش دچار خدشه می شود و او در فرایند مهارت فن بیان به مشکل بر میخورد.

به هر حال ما در مدرسه ماندگاران قصد نداریم تا به دنبال مقصر بگردیم،بلکه می خواهیم راهکارهای مناسب را نشان دهیم

کلاس تقویتی زبان انگلیسی در مدرسه | مدرسه کرج | ماندگاران

معرفی کتاب برای بهبود فن بیان کودکان

کتاب مهارت های فن بیان کودکان و نوجوانان با نویسندگی خانم ندا سعادتی را به ما کمک شایانی می کند.

از سرفصل های موجود در این کتاب می توان به درون گرایی و برون گرایی، راهکارهایی برای درون گراها

و همچنین راهکارهایی برای برون گراها اشاره کرد.

دیگر کتابی که می توان به آن اشاره کرد کتاب اعتماد به نفس و فن بیان کودکان است که نه کتاب کوچکی است

و نه قطور محسوب می شود. در این کتاب نویسنده ما را در جهت بهبوبد فن بیان کودکان راهنمایی می کند

و تکنیک های مهمی را نیز برای بهبوبد ان در اختیار ما قرار می دهد.

مهارت های تقویت فن بیان در بهترین دبستان کرج (ماندگاران)

مدیریت استرس: بی هیچ شکی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مهارت هایی که لازم است

هر دانش اموزی به ان مجهز باشد مدیریت استرس است.

به همین خاطر، عموما در آموزش فن بیان، قسمتی از تمرین ها و تکنیک ها به مدیریت استرس ختم می شود.

اکثر کسانی که ما احساس می کنیم فن بیان قوی ندارد تنها به خاطر علت ضعف در مدیریت استرس توسط آن ها است.

شیوه تنفس: از اولین نشانه هایی که دیگران می فهمند که شما گرفتار فشار و استرس هستید

و نمی توانید بر خود مسلط باشید مدل نفس کشیدن شماست.

استرس و فشار روانی عمق تنفس ها را کمتر و تعداد آن ها را بسیار افزایش می دهد.

پس با حضور در کلاس های فن بیان بهترین دبستان کرج یعنی ماندگاران این مسئله را رفع کنید.

فرا گرفتن مهارت کنترل حجم صدا: هرکس با دانش آموز در باب فن بیان و بالا بردن قدرت بیان حرف بزند،

قریب به یقین در مورد حجم صدا و همچنین اهمیت آن نیز صحبت خواهد کرد.

پس این مسئله بدیهی را زیاد برایتان باز نمی کنیم اما یک تمرین ساده ولی موثر را به شما گوشزد می کنیم:

انجام یک تمرین فن بیان

گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید و روی آن بنشینید، حتی می توانید بایستید.

نقطه ای را در نظر خود مجسم کنید و فکر کنید که در آن نقطه یک شخص وجود دارد که می خواهد

به حرف های شما گوش فرا دهد. شما باید سعی کنید که با وی ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید.

صدا باید کاملا شفاف و واضح به نظر برسد. این تمرین یکی از ساده ترین تمرین های فراگیری فن بیان است

که دانش آموز می تواند به واسطه آن بخش قابل توجه و مهمی از کیفیت سخنرانی خود را بهببود ببخشد.

این مسئله را به خاطر داشته باشید که محل فرضی موردنظرتان جایی باشد

که شخص موردنظر چندمتر عقب تر و در پشت سر شما نشسته است.

مهارت سرعت در به کار بردن کلمات و جمله های مناسب:

این مبحث هم برای یادگیری بسیار ساده و همچنین بدیهی به نظر می رسد.

اگر به سخنرانی و همچنین مدل صحبت کردن کسانی که از نظر شما قدرت بالایی در زمینه بیانشان دارند

توجه کنید متوجه می شوید که به خوبی و ایضا با سرعت بیان بالایی می توانند از پس صحبت های خود برآیند.

در نهایت همه می دانیم که سرعت نقش مهمی را در این میان بازی می کند

و می دانیم که سرعت حرف زدن ما نباید در طول سخنرانی یا حرف زدن با دیگری ثابت و ایستا باشد،

بلکه باید با توجه به اهمیت موضوع دچار تغییر شود.

ارتباط چشمی در فن بیان:

بسیاری توصیه می کنند که چشم های خود را به وقت سخنرانی حرکت دهید و به چه جایی نگاه کنید یا نکنید.

مثلث طلایی، مربع نقره ای، شش ضلعی پلاتینیومی و همچنین صفحه هدف و دیگر تعریف ها و اصطلاحات بخش مهمی از کتاب های فن بیان را به خود اختصاص می دهند.

حتی در یک محفل کوچک چند ده نفری هم می توانید دو یا سه نفر آدمی که به این مهارت ها دست یافته اند پیدا کنید.

افرادی که حتی وقتی غلط هم صحبت می کنیم به ما لبخند می زنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *