بهترین دبستان کرج

دبستان کیف در مدرسه کرج | مدرسه دخترانه | مدرسه ماندگاران

دبستان کیف در مدرسه کرج | مدرسه دخترانه مهرویلا | ماندگاران

دبستان کیف در مدرسه کرج: با رسیدن سن کودک به شش سالگی ، انتخاب مدرسه برای او از مشغله های والدین می شود. اما این موضوع برای والدین شاغل کاملا متفاوت است . آنها فرصت رسیدگی به تکالیف فرزندانشان را ندارند، به خصوص اگر ساعاتی که کودک در خانه است و آنها سرکار باشند، موضوع پیچیده تر می‌شود .

دبستان کیف در مدرسه کرج | مدرسه دخترانه | مدرسه ماندگاران

آیا مدرسه برای مادران شاغل وجود دارد ؟ در این مقاله شما را سیستم آموزشی نوین کیف در مدرسه آشنا می کنیم که تا حد زیادی نگرانی های مادران شاغل را برطرف می کنید .

طرح کیف در مدرسه برای مادران شاغل

طرح کیف در مدرسه، مدرسه ای است که برای کمک به والدین و دانش آموزان برای انجام تکالیف و مشق ‌های شب دایر شده است .همه با معایب آموزش سنتی و درگیری مدام والدین و کودکان بر سر مشق شب آگاهیم ، اگر مادر شاغل باشد این درگیری ها بیشتر می ‌شود . ساعاتی که والدین و کودک از مدرسه و سرکار برگشته اند و هر دو به استراحت نیاز دارند باید با هم برای انجام تکالیف مجادله کنند و زمانی برای استراحت ندارند.

بهترین دبستان دخترانه کرج

مادران شاغل باید علاوه بر رسیدگی بر کارهای خانه ، ساعاتی که در خانه هستند به تکالیف کودکان بپردازند ، اجبار به نوشتن تکالیف برای کودکان کلاس اول که هنوز از دنیای بازی و کاملا آزاد خود جدا نشده اند ،بسیار سخت است .

 دبستان کیف در مدرسه کرج | مدرسه دخترانه | مدرسه ماندگاران

یکی از پیشنهادات ما انتخاب دبستان هایی با شعار  کیف در مدرسه برای مادران شاغل است . در ادامه مطلب شما را بیشتر با این سیستم آموزشی نوین آشنا خواهیم کرد .

اهداف طرح کیف در مدرسه برای مادران شاغل

طرح نوین کیف در مدرسه که با اسامی چون مدرسه بعد از مدرسه یا مدرسه بدون کیف هم خوانده می شود از طرح های آموزشی نوین در کشورهای پیشرفته است. هدف از ایجاد این مدارس ، نخست کمک به دانش آموزان برای پیشرفت تحصیلی بود ، سپس با هدف رشد خلاقیت کودکان به کار خود ادامه دادند. این مدارس در کشورهای مختلف جهان بسیار پرطرفدارند. در این مدارس کودک در خانه هیچ کتاب و دفتری را باز نمی کنند و هر مشق و تکلیفی را باید در مدرسه و در زمان معین شده زیر نظر آموزگار خود انجام دهد .

بهترین پیش دبستان و دبستان کرج

هدف از برپایی این مدارس به طور مختصر شامل موارد زیر می شود :

جلوگیری از صدمات آموزش سنتی و بیزاری دانش آموز از مدرسه

انجام تکالیف به صورت همزمان و زیر نظر آموزگار

یکدست شدن شیوه انجام تکالیف و بر پایه شیوه های مدرن

کمک به والدین و مادران شاغل

ارتقا سطح آموزش و اعتماد به نفس دانش آموزان

حمل نکردن کیف و وسایل سنگین به ویژه برای کودکان دبستان

استفاده از سیستم های هوشمند به جای کتاب و دفترهای کاغذی.

با بررسی این اهداف متوجه شدیم که این مدرسه برای مادران شاغل و تمام والدینی که فرصت رسیدگی به تکالیف کودکان را ندارند ، یا به دنبال شیوه های مدرن آموزش و استقلال و منظم شدن فرزندشان هستند ، بسیار ایده آل است.

مزایای کیف در مدرسه برای مادران شاغل

نخستین بار طرح کیف در مدرسه در کشورهای پیشرفته ای مانند آلمان و فنلاند اجرا شد . این دو کشور سیستم آموزشی بسیار موفقی دارند و اجرای این طرح نیز سبب ارتقا سیستم آموزشی این دو کشور شده است .سپس این طرح در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان اجرا شده است. در برخی از کشورها کلا این طرح آموزشی جایگزین سیستم آموزشی کلاسیک شده است . در زیر مزایای این طرح را با هم بررسی می کنیم :

یادگیری بهتر

نوشتن  تکلیف ها تحت نظر آموزگار و صورت همزمان و گروهی با سایر همکلاسان موجب یادگیری بهتر دانش آموزان می شود . در حین انجام تکالیف سوال و جواب های بسیاری میان دانش آموزان و معلمین رد و بدل می شود. که سبب یادگیری بهتر دانش آموز می شود. معلم با زیر نظر گرفتن دانش آموز در انجام تکالیف به نقطه ضعف او پی برده و قبل از اینکه عمقی شود آن را برطرف می کند .‌این سیستم همینطور سبب ارتقا اعتماد به نفس ، خلاقیت ، حس همکاری ،مهارت های جمعی و توانایی حل مسیله به طور مستقل در دانش آموز می شود.

کاهش استرس دانش آموز

همه ما با ایرادهای مشق شب در خانه و استرس و اضطراب های آن برای کودکان و والدین آشنا هستیم. کودکان در تمام ساعت های در خانه استرس تکالیف نوشته نشده را دارند. گاهی استرس آنقدر زیاد می شود که کودک از مدرسه بیزار می شود و از آن می ترسد.اما در این سیستم هر تکلیفی است در مدرسه انجام می شود و کودک در ساعات در خانه فقط استراحت می کند یا به ما های دیگرش می پردازد .  این مدرسه برای مادران شاغل یک مزیت بزرگ است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *